Súlyos működési hibát találtunk a QR kódos ügyfélkapu+ bejelentkezés kapcsán, ami üzemzavarnak minősülhet!

2025. február 4., kedd 11:36
Budapest Nemzeti Közleménytár

Budapest, 2025. február 4., kedd - Az IDOMSOFT Zrt. szerverei eddig ismeretlen okból blokkolják a hitelesítő alkalmazással való bejelentkezést!

Súlyos üzemzavarra utaló eseményt észleltünk az ügyfélkapu+ hitelesítő alkalmazást használó bejelentkezésénél. A probléma egyszerű: az IDOMSOFT Zrt. szerverei eddig ismeretlen okból blokkolják a hitelesítő alkalmazással való bejelentkezést, miközben az emailes azonosítás változatlanul működik. A probléma új QR kód igénylésével se oldódik meg. Teljesen törölni kell a hitelesítős azonosítást és elölről kezdeni a regisztrációt. A helyzetet a honlapunkon és a Facebook oldalunkon szereplő videóval is bemutatjuk. A problémát már 2025.01.15-i bevezetés éjszakáján jeleztük, 2025.01.17-én hibabejelentést is tettem, amit T20250117W18318 számon megválaszoltak. Megírták, hogy miként kell QR kódot igényelni (a teljes válasz alább olvasható). Ez nem segít. A probléma kimeríti az üzemzavar fogalmát, ami nagyon régóta fennállhat és bárkinél előfordulhat, tudomásunk szerint elő is fordult már, de a 1818 töröltette a regisztrációt és az érintettek napirendre tértek a hiba felett. Mi nem fogunk! Az ügyfélkapu+ hitelesítő alkalmazás általi azonosítása terén követeljük az üzemzavar okainak függetlenek személyek általi kivizsgálását, a keletkezési (programozási) időpont megállapítását és a hiba elhárítását! Feltételezhető, hogy az IDOMSOFT Zrt. érdekelt lesz abban, hogy a hibajelenség kapcsán bagatellizáljon, a valós hibát eltussolja, a kijavítást követően pedig közölje, hogy nem is volt itt semmilyen hiba. Végül álljon itt a 1818 ún. válasza: "Az Ön által említett QR kód nem a fiókhoz kapcsoltan generálódik, hanem az Ügyfélkapu+ igényléséhez, hogy az eszközpárosítás sikeresen végbe menjen. Amennyiben lejár a munkamenet, vagy az igénylés meghiúsul, és újra kell próbálkozni, úgy a QR kód is újra generálódik, hiszen az az igényléssel van összefüggésben. Abban az esetben, ha időközben több eszközt is szeretne fiókjához kapcsolni, még az igénylésnél van lehetősége lementeni a QR kódot, vagy a "Nem tudom beolvasni a QR kódot" gombra kattintva kapott kódsort, és később azzal regisztrálni új eszközt vagy hitelesítő alkalmazást." Ruszin Zsolt, az MKOE alelnöke Kiadó: Magyar Könyvelők Országos Egyesülete ------------------------------------------------------------------- A Nemzeti Közleménytár oldalán található közlemények nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a közlemény beadója a felelős. A közlemények forrásmegjelöléssel (NKT) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Az NKT szolgáltatással kapcsolatban további információt az nkt@dunamsz.hu elektronikus levelező címen kaphat.