A fenntarthatóság és a biztonság összeegyeztethető
Budapest, 2025. június 9., hétfő - Tokaji Vilmos, a Continental Tires Délkelet-Európáért felelős értékesítési igazgatója szerint ma már nem kell választanunk a környezeti szempontok és a közlekedésbiztonság között - a leginnovatívabb gumiabroncsok képesek mindkettőnek megfelelni. Az iparág gyorsan változik: miközben az ázsiai versenytársak térnyerése átalakítja a piacot, a Continental prémium pozícióját megőrizve olyan technológiai és fenntarthatósági célokat tűzött ki, amelyek túlmutatnak a jelenlegi elvárásokon. Az iparági szakértővel a piaci trendekről, az abroncsipar ellenálló-képességéről, és a fenntartható innováció konkrét példáiról beszélgettünk.
- A feltörekvő, ázsiai abroncsmárkák folyamatosan teret hódítanak, elsősorban az alacsonyabb árfekvésű termékek piacán, de ezzel párhuzamosan nagyon erős az a szegmens, amelyet a minőség, a kiváló teszteredmények és az erős K+F háttér jellemez. A két tendencia egyszerre érvényesül. Mi a Continental válasza erre a piaci helyzetre? - Meg tudom erősíteni, hogy a piac némileg kettészakadni látszik abból az aspektusból, hogy a prémium márkák részesedése stabil, a fogyasztók keresik ezeket a termékeket, ugyanakkor az alacsony árfekvésű abroncsok szelete a középkategória rovására bővül. Másképpen fogalmazva: szegmentálódik a piac, a középkategória erős nyomás alatt van. A mi célunk, hogy megőrizzük a prémium szegmensben elért pozíciónkat. A munkánk eredményességét jelzi, hogy az üzleti eredményeink mellett kifejezetten jól szerepelünk a független teszteken is; nem csak stabilan tartjuk a helyünket, de mostanában több tesztgyőzelmet értünk el, mint valaha. - Az iparág nyugat-európai üzemei költségnyomás alatt vannak, és a magas bérek, illetve az adóterhek várhatóan nem fognak csökkenni az előttünk álló években. Mit gondol, ha az iparág versenyképes akar maradni, egyre keletebbre kell költöznie? - Látjuk ezt a dilemmát Európában, de azt gondolom, hogy mi most kedvezőbb helyzetben vagyunk. A Continental is bezárt egy németországi gyárat 2022-ben, ami akkor fájdalmas döntés volt, ugyanakkor szükséges is ahhoz, hogy a termelésünk ma kifejezetten költséghatékony, amelyben jelentős súly képviselnek az alacsonyabb költségszinten termelő európai országokban működő gyáraink. A cikk folytatása a HTA honlapján. Kiadó: Magyar Gumiabroncs Szövetség ------------------------------------------------------------------- A Nemzeti Közleménytár oldalán található közlemények nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a közlemény beadója a felelős. A közlemények forrásmegjelöléssel (NKT) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Az NKT szolgáltatással kapcsolatban további információt az nkt@dunamsz.hu elektronikus levelező címen kaphat.