Megújul az Országos Fogyatékosságügyi Tanács
Budapest, 2025. szeptember 1., hétfő - Az Országos Fogyatékosságügyi Tanács tagjainak mandátuma 2025. november 30-án lejár, elkezdődött újjáalakulásának előkészítése.
A grémiumról szóló Kormányrendelet tételesen meghatározza azokat a szervezeteket, amelyek alanyi jogon jogosultak tagot jelölni. Négy OFT-tagsági helyre bármely fogyatékossággal élő személyek érdekvédelmét ellátó, országos lefedettségű civil szervezet jelölhet. A jelölésre azok a civil szervezetek jogosultak, amelyek szerepelnek a bírósági nyilvántartásban, alapító okiratuk vagy alapszabályuk szerint a fogyatékossággal élő emberek érdekeit képviselik, és országos szinten fejtik ki tevékenységüket. Nem jelölhetnek tagot azok a szervezetek, amelyek a kormányhatározat más alpontjaiban név szerint szerepelnek, vagy amelyek ezekben tagsággal bírnak. A jelöléshez az alábbi dokumentumok szükségesek: * a szervezet bejegyzéséről szóló, 30 napnál nem régebbi hitelesített bírósági végzés, * a szervezet létesítő okirata vagy alapszabálya, * a szervezet hivatalos képviselőjének 30 napnál nem régebbi, közjegyző által hitelesített aláírási címpéldánya. A delegálási költségek a jelölő szervezetet terhelik. A jelöléseket a hirdetmény közzétételétől számított 30 napon belül lehet benyújtani a Tanács titkárának postai úton: 1903 Budapest, Pf. 314, Országos Fogyatékosságügyi Tanács, dr. Szőke László, titkár. Kiadó: Belügyminisztérium ------------------------------------------------------------------- A Nemzeti Közleménytár oldalán található közlemények nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a közlemény beadója a felelős. A közlemények forrásmegjelöléssel (NKT) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Az NKT szolgáltatással kapcsolatban további információt az nkt@dunamsz.hu elektronikus levelező címen kaphat.