Sajtóközlemény
Budapest, 2025. szeptember 9., kedd - Az OECD az idei évben is kiadta Oktatási körképét
Az OECD az idei évben is kiadta Oktatási körképét (Education at a Glance 2025). A több mint 500 oldalas kiadvány jellemzően 2022-2023 évi adatokra építve vizsgálja 38 OECD ország és számos további partnerország oktatási rendszerének helyzetét és az előttük álló kihívásokat. Az idei kiadvány kiemelt témája a felsőoktatás, de a köznevelésre is kitekint az elemzések során. Az OECD megállapítja, hogy az általános iskolai pedagógusok bére jelentősen nőtt Magyarország esetében. Az elemzés szerint 2015 óta az általános iskolai tanárok átlagbére 14,6%-kal nőtt az OECD országokban, Magyarországon 2024-re a növekedés 34,7%-os. A tanulmány szerint Magyarországon a tanulók óraterhelése az OECD átlagánál alacsonyabb: az alapfokú oktatásban, alsó tagozaton évi 666 óra, az alsó középfokú oktatásban pedig 796 óra kötelező, míg az OECD átlaga az általános iskola alsó tagozatán évi 804 óra, az alsó középfokú oktatásban pedig 909 óra (az OECD az egyes oktatási rendszerek eltérő tanórahossza miatt mindent 60 perces órára számít át). A magyar oktatási rendszerben az alapkészségekre fordított idő az általános iskola alsó tagozatán az OECD átlagával megegyező, idehaza is a tanítási idő 41%-át fordítjuk matematikára, valamint olvasásra, írásra és irodalomra. Kiadó: Belügyminisztérium ------------------------------------------------------------------- A Nemzeti Közleménytár oldalán található közlemények nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a közlemény beadója a felelős. A közlemények forrásmegjelöléssel (NKT) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Az NKT szolgáltatással kapcsolatban további információt az nkt@dunamsz.hu elektronikus levelező címen kaphat.