Az Európai Bizottság az oktatásról
Budapest, 2025. november 13., csütörtök - Bemutatták az Európai Bizottság "Education and Training Monitor 2025" kiadványát, amely a tagállamok oktatási rendszereiben megvalósított intézkedéseket és a fő kihívásokat veszi számba.
A kiadványt az Európai Bizottság 2025. november 13-án, az Oktatás és Készség Csúcson (Education and Skills Summit) mutatta be. A Bizottság megállapította, hogy Magyarországon az óvodai részvétel az EU átlagot meghaladja, és elérte a 2030-ra kitűzött uniós célértéket. A 3 éves kortól kezdődő időszakot tekintve a gyerekek 97,4%-a vesz részt óvodai nevelésben (EU27: 94,6%; EU 2030 célérték: 96%). A 3 évesek óvodai részvételét tekintve 2015-höz képest jelentős, 15,6%-pontos növekedést ért el Magyarország. Emelkedett az óvodapedagógus-képzésre jelentkezők száma is: 2025-ben 13 980 jelentkező volt, 24%-kal több, mint a megelőző évben. A Bizottság azt is megállapította, hogy a korai iskolaelhagyás mértéke is csökkent Magyarországon, mértéke 2024-ben 10,3% volt, ami a valaha mért legkedvezőbb adat. A magyar diákok a TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) nemzetközi felmérésben a nemzetközi átlag felett teljesítettek matematikából és természettudományokból. A magyar tanulók digitális készségek terén elért teljesítménye meghaladta az uniós átlagot. A nyolcadik osztályosok a részt vevő országok átlaga felett teljesítettek (505 vs. 476 pont) a 2023-as digitális írástudás felmérésben. Kiadó: Belügyminisztérium ------------------------------------------------------------------- A Nemzeti Közleménytár oldalán található közlemények nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a közlemény beadója a felelős. A közlemények forrásmegjelöléssel (NKT) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Az NKT szolgáltatással kapcsolatban további információt az nkt@dunamsz.hu elektronikus levelező címen kaphat.