Frissült
Videó
2024. december 10., kedd 11:27

Szabados Richárd: 9 milliárd forint keretösszegű programmal segítik a vállalkozások digitalizációját

Jövő februárban indul a Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja elnevezésű, 9 milliárd forint keretösszeggel rendelkező program, amelynek célja, hogy a vállalkozások rendelkezzenek digitális megjelenéssel és ezen keresztül nyissanak új értékesítési csatornákat, illetve jussanak el új vevőkhöz - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára kedden Budapesten sajtótájékoztatón.

A Demján Sándor Program weblapprogramjának bejelentése
Budapest, 2024. december 10. Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára beszél a Demján Sándor Program részleteiről, a "Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja!" kezdeményezésről, valamint a vállalkozás-fejlesztéshez igénybe vehető hitelről és tőkeprogramokról tartott sajtótájékoztatón Budapesten, az R70 Irodaházban 2024. december 10-én. MTI/Balogh Zoltán

Szabados Richárd hozzátette, a Demján Sándor Programban megvalósuló fejlesztés azokat a cégeket célozza, akiknek nincs vagy inaktív a honlapja vagy a közösségi média felületük.

Az érintettek a programnak köszönhetően a különböző hírközlési vagy távközlési szolgáltatókkal két éves szolgáltatási szerződést köthetnek, amelynek része a weblap vagy a közösségi média felület elkészítése, tárhelyszolgáltatás és a céges e-mail fiókok kialakítása.

Rámutatott, hogy míg az unióban a 10 embernél többet foglalkoztató vállalkozások 78 százalékának van honlapja és közösségi médiafelülettel rendelkezik a 60 százalékuk, addig Magyarországon 66, illetve 43 százalékon állnak ezek a mutatók. Az országhatárokon átívelő elektronikus kereskedelmet tekintve pedig Magyarországon a cégek 3 százaléka rendelkezik ilyen platformmal, az EU-ban ez az arány meghaladja az 5 százalékot.

A három mérőszám alapján az államtitkár megjegyezte, Magyarországon van igény arra, hogy a cégek az online térben is jelen legyenek, ahol újabb vevőket tudnak szerezni maguknak és így javíthatják a termelékenységüket.

Az államtitkár úgy vélte, Magyarországon 10-13 ezer olyan vállalkozás működik, amelyeknek nincs online jelenlétük, ezért szükségük van a Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja elnevezésű program szolgáltatásaira.

Szabados Richárd közölte, előreláthatólag 2025 január végégig kiválasztják a vállalkozások digtalizációját segítő szolgáltatókat. Ezzel párhuzamosan előregisztrációt is indítanak, a vállalkozások ezen tudják majd jelezni, hogy nincs vagy inaktív a honlapjuk és potenciálisan a kedvezményezetti körbe kerülhetnek. A pályázatra az aktív regisztráció várhatóan 2025. február 3-án indul.

Szabados Richárd elmondta, a digitális jelenlét kikerülhetetlen, az automatizáció a versenyképesség egyik legfontosabb alapvetése. Ennek szellemében dolgozták ki ezt a programot, amely jó kiegészítője a Demján Sándor Programban korábban elindult kezdeményezéseknek.

Utóbbiak közül példaként említette, hogy november 1-től 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamata, valamint a múlt héten elindították a 100 milliárd forintos keretösszeggel rendelkező tőkefinanszírozási programot.

A kedden bejelentett program támogatója az NGM, a lebonyolítója pedig a Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft. - ismertette Szentgyörgyi Balázs, a közhasznú társaság ügyvezetője.

Kiemelte, a programban pályázóként részt vehetnek azok a magyarországi székhellyel rendelkező, köztartozásmentes, legalább egy embert foglalkoztató, csőd, felszámolás vagy végelszámolás alatt nem álló mikro- és kisvállalkozások, egyéni vállalkozások, szövetkezetek, amelyek vagy nem rendelkeznek saját honlappal, vagy ha rendelkeznek, akkor az a nyilatkozatuk alapján fejlesztésre szorul, vagy a felületük igazoltan inaktív.

A programba szolgáltatónak az elektronikus hírközlési, a honlapkészítő-üzemeltető, a vállalati infokommunikációs szolgáltatók, valamint a professzionális webfejlesztő és közösségi média szakértő cégek és ezek konzorciumai jelentkezhetnek. Esetükben elvárás egyebek mellett, hogy legyen legalább 2 lezárt üzleti évük, legalább 20 millió forintos éves nettó árbevételük és rendelkezzenek legalább 25 igazolható vállalati vagy szervezeti ügyféllel.

A szolgáltatók december 11. és 2025. január 10. között jelentkezhetnek a palyazat.neum.hu oldalon, ahol a pályázat részletei is megtalálhatóak.

A Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft. által a helyszínen kiadott tájékoztató szerint a pályázat célja a hazai tulajdonú mikro- és kisvállalkozások online jelenlétének erősítése weboldal, közösségi médiafelületek létrehozásával és tartalomgyártással.

A támogatás módja: a pályázat útján igényelhető, pénzforgalommal nem járó, forintban kifejezett utalvány (voucher), amely professzionális honlapkészítő ügynökségek, infokommunikációs, informatikai cégek szolgáltatásaira vehető igénybe. A vállalkozásonként igényelhető utalvány értéke legalább 400 ezer forint, legfeljebb 1,5 millió forint.


Borítókép: Budapest, 2024. december 5. Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Magyar Gazdaságfejlesztési Ügynökség együttműködésében megvalósuló Demján Sándor 1+1 Beruházás-élénkítő Támogatási Program indulását és részleteit bemutató sajtótájékoztatón a Magyar Gazdaságfejlesztési Ügynökség budapesti irodájában 2024. december 5-én. MTI/Balogh Zoltán

gazdaság
vállalkozások
A Magyar Távirati Irodát 1881-ben alapították. Működését az Országgyűlés biztosítja.

Ha szeretne többet látni, regisztráljon az mti.hu-ra!

Minden regisztrált felhasználó 10% értékű levásárolható kupont kap az MTVA TV Maci-boltban!

Ha szeretne még több tartalmat látni, látogassa meg a hirado.hu oldalát!