Frissült
Videó
2025. január 15., szerda 17:51

Gulyás Gergely: gyakorlati kérdés, hogy megépüljön az M85-ös út és az osztrák A3-as autópálya hiányzó szakasza

Nem pártpolitikai vagy ideológiai ügy, hanem gyakorlati kérdés, hogy megépüljön az M85-ös gyorsforgalmi út és az osztrák A3 autópálya között hiányzó tíz kilométeres szakasz - mondta Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter szerdán sajtótájékoztatón Bécsben, miután tárgyalást folytatott az Osztrák Szabadságpárt (FPÖ) burgenladni csúcsjelöltjével, Norbert Hoferrel.

Gulyás Gergely az Osztrák Szabadságpárt burgenlandi csúcsjelöltjével tárgyalt Bécsben
Bécs, 2025. január 15. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter (jobb2) és Norbert Hofer, az Osztrák Szabadságpárt (FPÖ) burgenlandi csúcsjelöltje (bal2) a megbeszélésük után tartott sajtótájékoztató Bécsben 2025. január 15-én. Mellettük Schaller-Baross Ernő, a Fidesz EP-képviselője (jobb). Nem pártpolitikai vagy ideológiai ügy, hanem gyakorlati kérdés, hogy megépüljön az M85-ös gyorsforgalmi út és az osztrák A3 autópálya között hiányzó tíz kilométeres szakasz - mondta Gulyás Gergely. MTI/Filep István

Gulyás Gergely hangsúlyozta, hogy Magyarországnak és Ausztriának egyaránt fontos lenne a hiányzó autópályaszakasz megépítése.

Ez olyan ügy, amelyben a kormány szövetségeseket keres a lehetséges partnerekben, így az FPÖ-ben is, és keresett a jelenlegi tartományi vezetésben is.

Magyarország a határig megépítette az M85-ös gyorsforgalmi utat, az osztrákok azonban Kismartonnál (Eisenstadt) megálltak és "nehezen megmagyarázható okból, általában környezetvédelmi okokra hivatkozva" a hivatalban lévő tartományi vezetés a korábbi ígérete ellenére nem akarja megépíteni a hiányzó szakaszt.

Gulyás Gergely bízik abban, hogy a vasárnapi burgenlandi tartományi választás után bárki is kerül hatalomra, látni fogja, hogy mennyire fontos a hiányzó szakasz megépítése Sopron és térsége, valamint Burgenland számára.

"Képtelen helyzet", hogy két autópálya tíz kilométer híján nem ér össze - mondta, hozzátéve, hogy nem anyagi oka van annak, hogy Ausztria nem építi meg.

Gulyás Gergely kitért arra is, hogy a kormány örül annak, hogy az FPÖ nyerte meg az osztrák parlamenti választásokat szeptemberben és ha nem is azonnal, de megkapta a kormányalakítási megbízást.

Reményét fejezte ki, hogy Ausztriának mielőbb stabil kormánya lehet, egy olyan FPÖ-ÖVP (Osztrák Néppárt) kormány, amely Európában a szuverenista politikát folytató kormányok közé fog tartozni.

A miniszter felidézte, hogy a korábbi években Hans-Peter Doskozillal, Burgenland szociáldemokrata tartományfőnökével is próbáltak együttműködni. Sok területen sikeres volt ez az együttműködés, de a két autópálya közti hiányzó szakasz megépítésével kapcsolatban nem váltak valóra az ígéretei.

Hozzátette, Burgenlandban a 60-as évek óta szinte csak baloldali a tartományi vezetés, de bárki is győz a választáson, ebben az ügyben a magyar kormány mindenkivel szeretne együttműködni, mert a választás eredményétől függetlenül fontos, hogy ez a kérdés megoldódjon.

Norbert Hofer, a vasárnapi burgenlandi tartományi választáson az FPÖ csúcsjelöltje arról beszélt, hogy európai jelentősége lenne a két autópálya közötti hiányzó szakasz megépítésének.

Elmondta, hogy egyfajta tehermentesítő funkciót is betöltene, mert a határ közeli kistelepüléseken csökkenne az átmenő forgalom, ami rendszeresen torlódásokat okoz.

A forgalomcsökkenéssel nőhet majd az életminőség, erősödhet a mobilitás és a gazdasági kapcsolatok.

Hangoztatta, hogy mindenki, aki józanul gondolkodik, pontosan tudja, hogy milyen következményei lesznek az új szakasznak a térségben élőkre nézve.


Borítókép: Bécs, 2025. január 15. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter (jobb2) és Norbert Hofer, az Osztrák Szabadságpárt burgenlandi csúcsjelöltje (bal2) a megbeszélésük után tartott sajtótájékoztató Bécsben 2025. január 15-én. Mellettük Schaller-Baross Ernő, a Fidesz EP-képviselője (jobb). Nem pártpolitikai vagy ideológiai ügy, hanem gyakorlati kérdés, hogy megépüljön az M85-ös gyorsforgalmi út és az osztrák A3 autópálya között hiányzó tíz kilométeres szakasz - mondta Gulyás Gergely. MTI/Filep István

Gulyás Gergely
közlekedés
Ausztria
A Magyar Távirati Irodát 1881-ben alapították. Működését az Országgyűlés biztosítja.

Ha szeretne többet látni, regisztráljon az mti.hu-ra!

Minden regisztrált felhasználó 10% értékű levásárolható kupont kap az MTVA TV Maci-boltban!

Ha szeretne még több tartalmat látni, látogassa meg a hirado.hu oldalát!