Videó
2025. április 17., csütörtök 15:15

ÉKM: jó tempóban halad a Déli Körvasút 2. ütemének építése

Jó tempóban halad a Déli Körvasút 2. ütemének építése, a beruházás az elmúlt 100 év legjelentősebb budapesti vasútfejlesztése - hangsúlyozta Kovács Balázs Norbert, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) budapesti kormányzati beruházásokért felelős miniszteri biztosa csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón. A helyszínen bemutatták, hogy a forgalom akadályoztatása nélkül kerül a helyére a Szerémi út és az 1-es villamosvonal feletti új vasúti híd.

Helyére kerül a Szerémi út és az 1-es villamosvonal feletti új vasúti híd
Budapest, 2025. április 17. Kovács Balázs Norbert, az Építési és Közlekedési Minisztérium budapesti kormányzati beruházásokért felelős miniszteri biztosa beszél a Szerémi út és az 1-es villamosvonal feletti új vasúti híd helyére tolását bemutató sajtótájékoztatón Budapesten 2025. április 17-én. A 250 tonnás összeszerelt szerkezetet speciális technológiával kerül a helyére. MTI/Purger Tamás

Kovács Balázs Norbert kiemelte: a Déli Körvasút nem csak a főváros, de a teljes hazai közlekedés egyik legfontosabb beruházása, amelynek második ütemében a magyar vasúthálózat egyik legnagyobb forgalmú szakaszán a Ferencváros és Kelenföld vasútállomások közötti részt újítják fel, és bővítik a vasúti összeköttetést.

Ismertette: ezen az útvonalon halad át a Magyarországot érintő három európai uniós vasúti korridor. A vonalszakaszon található a magyar vasúthálózat legfontosabb Duna-hídja, ahol a Dunát keresztező vasúti forgalom több mint 95 százalékát bonyolítják.

A miniszteri biztos hangsúlyozta: a Déli Körvasút Projekt valódi 21. századi beruházás, közvetlen és közvetett hatásait tekintve Budapest egyik legfontosabb városfejlesztési projektje is, amely mintegy 420 milliárd forintból valósul meg.

A beruházás a főváros működőképességének talán legkritikusabb kérdésében segít azzal, hogy csökkenti a zsúfoltságot a budapesti utakon, ahol több ingázó jár munkába, mint budapesti

- mondta. Az új vágányok megépítésével fejlesztik az elővárosi vasúti közlekedést, a kapacitásbővítéssel a budapesti utakat napi 60 000 gépjármű forgalmától tudják mentesíteni.

Kovács Balázs Norbert kitért arra, hogy a beruházással sokat javítanak az itt élők életminőségén is, régi adósságot törlesztve korszerű zajvédelmi létesítményekkel megszüntetik a több évtizede fennálló, lassan elviselhetetlen zajterhelést.

Helyére kerül a Szerémi út és az 1-es villamosvonal feletti új vasúti híd
Budapest, 2025. április 17. Helyére tolják a Szerémi út és az 1-es villamosvonal feletti új vasúti hidat Budapesten 2025. április 17-én. A 250 tonnás összeszerelt szerkezetet speciális technológiával kerül a helyére. MTI/Purger Tamás

Jelezte: olyan technológiát használnak a fejlesztésnél, ami a vágányok számának bővítése ellenére sem csökkenti a zöld területet, sőt a fejlesztés részeként Buda legnagyobb zöldterület-fejlesztését valósítják meg. Az újbudaiak számára - közösségi tervezéssel - minden igényt kielégítő új zöld folyosót, pihenőparkot létesítenek.

A fejlesztés segíti a vasúti fejpályaudvarok tehermentesítését is, két új vasúti megállóhelyet létesítenek, a Közvágóhíd és a Nádorkert térségében, három metróvonalhoz, a tömegközlekedési hálózatokhoz biztosítanak kényelmes és kulturált kapcsolatot

- jelezte a miniszteri biztos.

A Déli Körvasút építése során a legkorszerűbb technológiákat alkalmazzák, hogy a legmagasabb színvonalú vasúti infrastruktúrát hozzák létre a város életének a lehető legkisebb átmeneti megzavarásával. A miniszteri biztos szerint a Déli Körvasúttal mindenki nyer, aki Budapesten lakik vagy dolgozik.

Helyére kerül a Szerémi út és az 1-es villamosvonal feletti új vasúti híd
Budapest, 2025. április 17. Helyére tolják a Szerémi út és az 1-es villamosvonal feletti új vasúti hidat Budapesten 2025. április 17-én. A 250 tonnás összeszerelt szerkezetet speciális technológiával kerül a helyére. MTI/Purger Tamás

A Szerémi út és az 1-es villamosvonal csomópontjában helyére kerülő új vasúti híd fontos mérföldköve a beruházásnak, az egyenként 10-17 tonna közötti elemekből álló új hidat helyben szerelték össze, ezt követően tolják a végleges helyére az összesen mintegy 250 tonnás szerkezetet.

Helyére kerül a Szerémi út és az 1-es villamosvonal feletti új vasúti híd
Budapest, 2025. április 17. Király Nóra, a Déli Körvasút fejlesztésének közösségi kapcsolattartásáért felelős miniszteri megbízott beszél a Szerémi út és az 1-es villamosvonal feletti új vasúti híd helyére tolását bemutató sajtótájékoztatón Budapesten 2025. április 17-én. A 250 tonnás összeszerelt szerkezetet speciális technológiával kerül a helyére. MTI/Purger Tamás

Király Nóra, a Déli Körvasút fejlesztésének közösségi kapcsolattartásáért felelős miniszteri megbízott elmondta, a Déli Körvasút fontos városfejlesztési projekt, amely közvetlenül érinti Újbudát, Ferencvárost és Csepelt is.

Hangsúlyozta, céljuk, hogy a projekt a kivitelezése a lehető legkevesebb terheléssel járjon a környéken élők számára. Ennek érdekében folyamatosan kapcsolatban vannak az illetékes civil szervezetekkel, önkormányzatokkal, és mindent megtesznek azért, hogy az itt lakók a lehető legkevesebb problémával találkozzanak.

Felidézte, hogy a lakók kérésére leállt az éjszakai munkavégzés.

Az ÉKM-ben hamarosan megkezdik a zöld területek tervezését, ebben is számítanak a lakosság észrevételeire - mondta, és bejelentette: új látogatóközpontot alakítanak ki, ahol a lakosság folyamatosan új információkhoz juthat a beruházásról.


Borítókép: Budapest, 2025. április 17. Helyére tolják a Szerémi út és az 1-es villamosvonal feletti új vasúti hidat Budapesten 2025. április 17-én. A 250 tonnás összeszerelt szerkezetet speciális technológiával kerül a helyére. MTI/Purger Tamás

Építési és Közlekedési Minisztérium
vasútközlekedés
A Magyar Távirati Irodát 1881-ben alapították. Működését az Országgyűlés biztosítja.

Ha szeretne többet látni, regisztráljon az mti.hu-ra!

Minden regisztrált felhasználó 10% értékű levásárolható kupont kap az MTVA TV Maci-boltban!

Ha szeretne még több tartalmat látni, látogassa meg a hirado.hu oldalát!