Frissült
Videó
2025. augusztus 26., kedd 19:12

ÉKM: kiírták a közbeszerzést a Gödöllő-Budapest és a Csömör-Budapest HÉV-vonalak fejlesztésének tervezésére

Megjelent a Gödöllő-Budapest (H8) és Csömör-Budapest (H9) HÉV-vonalak fejlesztésének, valamint egy új járműtelep kialakításának tervezésére vonatkozó közbeszerzési hirdetmény - mondta Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.

Sajtótájékoztató a HÉV-vonalak fejlesztéséről és egy új járműtelep tervezéséről
Budapest, 2025. augusztus 26. Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára, Szatmáry Kristóf fideszes országgyűlési képviselő és Kovács Péter (Fidesz KDNP), a XVI. kerület polgármestere (b-j) a HÉV-vonalak fejlesztéséről tartott sajtótájékoztatón 2025. augusztus 26-án. Megjelent a Gödöllő-Budapest (H8) és Csömör-Budapest (H9) HÉV-vonalak fejlesztésének, valamint egy új járműtelep kialakításának tervezésére vonatkozó közbeszerzési hirdetmény. MTI/Koszticsák Szilárd

Kiemelte, a projekt célja, hogy modern, letisztult városi-elővárosi vasúthálózat jöjjön létre, a jövőben a metró Cinkotáig közlekedhessen, P+R parkolók épülhessenek a vonal mentén, valamint megszűnjenek a szintbeli kereszteződések, biztosítva ezzel a belvárosba történő gyorsabb és kényelmesebb eljutást.

A helyettes államtitkár hangsúlyozta, értékét tekintve az ország legnagyobb kötöttpályás vasúti tervezői szerződése van közbeszerzés alatt, a tervezés rendkívül összetett feladatot jelent majd.

Részletezte, tervezési feladat a két HÉV-vonal mintegy 27 kilométeres szakaszának teljeskörű rekonstrukciója, amely magában foglalja azt is, hogy Cinkotáig mintegy 8 kilométer vonalon HÉV helyett metró üzemelne. A tervezési feladat része továbbá a csömöri ág jelenleg villamosítással el nem látott 2 kilométeres szakaszának villamosítása, valamint egy teljesen új járműtelep megtervezése az M0-ás autóút környezetében

- tette hozzá.

Kiemelte, az egyik legnagyobb kihívás lesz az Örs vezér téri műtárgyak külön szintű átvezetésének megtervezése, a HÉV XVI. kerületet kettévágó hatásának megszüntetése, továbbá a meglévő Cinkotai járműtelep hasznosításának újragondolása, valamint P+R parkolók megtervezése. Emellett ideiglenes létesítményekről, ütemezésről is gondoskodni kell.

Újra kell gondolni a teljes járműüzemet, hiszen Cinkotáig metró üzemről, utána pedig HÉV közlekedésről lenne szó - sorolta.

Sajtótájékoztató a HÉV-vonalak fejlesztéséről és egy új járműtelep tervezéséről
Budapest, 2025. augusztus 26. Egy tervezett megálló helyszíne XVI. kerület Veres Péter és a Jókai utca kereszteződésében a HÉV-vonalak fejlesztéséről tartott sajtótájékoztató napján, 2025. augusztus 26-án. Megjelent a Gödöllő-Budapest (H8) és Csömör-Budapest (H9) HÉV-vonalak fejlesztésének, valamint egy új járműtelep kialakításának tervezésére vonatkozó közbeszerzési hirdetmény. MTI/Koszticsák Szilárd

A helyettes államtitkár kitért arra, hogy a tervezés során egyeztetéseket tartanak az érintettekkel, a projekt érinti a XVI. kerületen kívül a X. kerületet, a XIV. kerületet, valamint a Pest vármegye keleti agglomerációjában élőket.

Sajtótájékoztató a HÉV-vonalak fejlesztéséről és egy új járműtelep tervezéséről
Budapest, 2025. augusztus 26. Egy tervezett megálló helyszíne XVI. kerület Veres Péter és a Jókai utca kereszteződésében a HÉV-vonalak fejlesztéséről tartott sajtótájékoztató napján, 2025. augusztus 26-án. Megjelent a Gödöllő-Budapest (H8) és Csömör-Budapest (H9) HÉV-vonalak fejlesztésének, valamint egy új járműtelep kialakításának tervezésére vonatkozó közbeszerzési hirdetmény. MTI/Koszticsák Szilárd

A tervezési munkára a tárca nettó 7,5 milliárd forintot szán, a tervezői szerződést a remények szerint jövő év első negyedévében, márciusig kívánják megkötni, ettől számítva a tervezőnek 44 hónap áll rendelkezésére a tervezési feladat elvégzésére és az engedélyeztetésére - mondta Pántya József.

Szatmáry Kristóf fideszes országgyűlési képviselő a sajtótájékoztatón elmondta, a projekt, és a 2-es metró Cinkotáig közlekedtetése a kerület számára óriási változás lesz. A kiviteli tervek és a források rendelkezésre állása esetén a beruházás 2030-ig megindulhat.

Kovács Péter XVI. kerületi polgármester kiemelte, már a tervezés során lehetősége lesz az önkormányzatnak a véleményét, javaslatait, észrevételeit elmondani. Azt kívánja, hogy ez a projekt - vagyis az, hogy a metró Cinkotáig jár majd - olyan sikertörténet legyen, amely a kormány, a fővárosi, a kerületi és az agglomerációs önkormányzatok együttműködésében jön létre.

Hozzátette, a kerület legnagyobb közösségi közlekedési beruházása lesz majd a projekt megvalósítása európai uniós támogatással.


Borítókép: Budapest, 2025. augusztus 26. Egy tervezett megálló helyszíne XVI. kerület Veres Péter és a Jókai utca kereszteződésében a HÉV-vonalak fejlesztéséről tartott sajtótájékoztató napján, 2025. augusztus 26-án. Megjelent a Gödöllő-Budapest (H8) és Csömör-Budapest (H9) HÉV-vonalak fejlesztésének, valamint egy új járműtelep kialakításának tervezésére vonatkozó közbeszerzési hirdetmény. MTI/Koszticsák Szilárd

közösségi közlekedés
HÉV
gazdaság
fejlesztés
A Magyar Távirati Irodát 1881-ben alapították. Működését az Országgyűlés biztosítja.

Ha szeretne többet látni, regisztráljon az mti.hu-ra!

Minden regisztrált felhasználó 10% értékű levásárolható kupont kap az MTVA TV Maci-boltban!

Ha szeretne még több tartalmat látni, látogassa meg a hirado.hu oldalát!