Jónak lenni jó! - Az iparkamara és a Szerencsejáték Zrt. mellett a Digitális Polgári Körök is támogatták a kampányt
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Szerencsjáték Zrt. mellett a Digitális Polgári Körök is támogatták a közmédia jótékonysági kampányát; a Jónak lenni jó! a KEGYES, a Kárpátaljai "Elfelejtett" Gyermekek Segítése Jótékonysági Alapítványt támogatja.
A vasárnapi egész napos műsorfolyam zárása előtt Rákay Philip, a Digitális Polgári Körök nagykövete elmondta: az általuk eladott pólók, pulóverek, bögrék bevételét, összesen ötven millió forintot ajánlották fel a Jónak lenni jó! gyűjtésére. "A gyerekeket igenis támogatni kell, és amikor meghallottuk, hogy a Jónak lenni jó! a KEGYES Alapítványnak gyűjt, akkor nem volt kérdés, hogy a DPK vezetőségével úgy határoztunk, hogy minden olyan terméket, (...) amelyeket a DPK Shopban megvásárolnak, annak az összegét felajánljuk idén a Jónak lenni jó! számára" - emelte ki.
Szedlacskó Ádám, a Flex Gym Budapest tulajdonosa egy Arnold Schwarzenegger által dedikált és felajánlott dzsekit juttatott el a szervezőkhöz. Elmondta, hogy a színész, egykori kaliforniai kormányzó tájékozott a világban zajló eseményekről, így a kárpátaljaiak nehéz sorsával is tisztában van. Kifejtette, hogy Arnold Schwarzenegger nagyon aktív a jótékonykodásban, kimondottan, ha gyerekekről van szó, ezért nem volt kérdés, hogy egy ikonikus dzsekit ajánl fel az akcióra. Kiemelte, a kabát limitált kiadás, és erre az alkalomra autogramjával is ellátta az amerikai színész. A dzseki 1,9 millió forintért talált végül gazdára.
Panulin Ildikó, a Szerencsejáték Zrt. vállalati kommunikációs főosztályvezetője kifejtette hogy, az MTVA és a Szerencsejáték Zrt. évek óta stabil partnerkapcsolatban van, ezért a támogatás a nagyvállalat részéről természetes volt, másrészt a dolgozók is rendszeresen vesznek részt közösen különböző jótékonysági programokban. Kiemelte: a vállalt idén ötmillió forinttal támogatja a KEGYES Alapítvány munkáját.
Nagy Elek, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, az adománygyűjtő kampány fővédnöke elmondta: ő maga is szívesen adományozott, de felismerte, hogy az iparkamara elnökeként sokkal többet is tehet, például, hogy a kamara csaknem egymillió regisztrált tagja körében népszerűsíti a kampányt és megkéri az üzletembereket, hogy száz-, kétszázezer forintos adománnyal támogassák a programot. "Azzal lehet megfogni az üzletembereket, ha a jó célt látják. Azt gondolom, hogy nem volt kérdés, hogy az árvákat segítsük, az természetes" - emelte ki.
Kapu Tibor kutatóűrhajós, a program jószolgálati nagykövete elmondta, hogy három éve vesz részt a jótékonysági kampányban. Felidézte, hogy többek közt ellátogatott Cserényi Gyula kutatóűrhajóssal együtt a Bethesda kórházba, beszélgettek a gyerekekkel, valamint egy fotót és egy plüssfigurát is felajánlottak a licitre, amely végül 230 ezer forintért talált gazdára.
Borítókép: Budapest, 2025. december 21. Rákay Philip, a Digitális Polgári Körök nagykövete a közmédia Jónak lenni jó! című műsorában az MTVA óbudai gyártóbázisának stúdiójában 2025. december 21-én. A közmédia jótékonysági kampányának kedvezményezettje a háború sújtotta Kárpátalján élő beteg, árva és otthonukat vesztett gyermekeket támogató KEGYES, a Kárpátaljai "Elfelejtett" Gyermekek Segítése Jótékonysági Alapítvány. MTI/Bodnár Boglárka
